وقتی باران می بارد

باران بهانه بود تا تو زیر چتر من تا انتهای کوچه بیایی!...

وقتی باران می بارد

باران بهانه بود تا تو زیر چتر من تا انتهای کوچه بیایی!...

نیایش

خدایا! "عقیده"ی من را از دست "عقده"ام مصون بدار.  

 خدایا! به من قدرت تحمل "عقیده"ی مخالف را ارزانی کن.   

خدایا! رشد عقلی و علمی، مرا از فضیلت «تعصب»،«احساس»و«اشراق» محروم نسازد.  

 خدایا! شهرت، منی را که "می خواهم باشم"،قربانی منی که "می خواهند باشم" نکند.  

 

خدایا! آتش مقدس شک را آنچنان در من بیافروز تا همه یقین هایی را که در من نقش کرده اند بسوزد،و آنگاه از پس توده ی این خاکستر، لبخند مهراوه بر لبهای صبح یقین، شسته از هر غبار، طلوع کند.  

 

دکتر علی شریعتی

نظرات 3 + ارسال نظر
علی راد پنج‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:59 ب.ظ http://novin21.blogsky.com

منتظر بودم که از شریعتی چیزی بنویسید. فکر نمی کنم قبلا چیزی نوشته بودید. نویسنده و روشنفکر مورد علاقه ی من. چقدر مطالبش عمیقه.
خدایا!

به هر که دوست می داری بیاموز که:

عشق از زندگی کردن بهتر است

وبه هر که دوست تر می داری بچشان که:

دوست داشتن از عشق برتر است.

خود من هم علاقمند آثار دکتر شریعتی هستم.قبلا هم از ایشون مطلب گذاشتم.
نوشته های دکتر شریعتی جالب و تفکر برانگیزه...

کامران پنج‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:03 ب.ظ http://cinemafestival.blogsky.com

فکر می کنم انسان خاص و با شعوری هستید.
۰۹۳۷۰۸۰۱۰۸

با من تماس بگیرید.

لطفا شماره تان را بدید.

شما لطف دارید..

علی راد پنج‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:01 ب.ظ http://novin21.blogsky.com

اره یادم اومد تقسیم بندی ادم ها از نظر دکتر . ولی فکرکردم این گفته ی استادو تو وبلاگ دیگه خوندم.

اتفاقا در موردش نظر هم داده بودید..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد