وقتی باران می بارد

باران بهانه بود تا تو زیر چتر من تا انتهای کوچه بیایی!...

وقتی باران می بارد

باران بهانه بود تا تو زیر چتر من تا انتهای کوچه بیایی!...

برای زیبا ماندن مراقب افکار خود باشید!

دستاوردهای جدید شاخه‌های نوین علم اعصاب و روان، ارتباط مستقیم و لحظه‌ای بین جسم و روح و ذهن انسان را به خوبی اثبات می‌کند. حتی اگر علم هم این ارتباط را ثابت نمی‌کرد، وجود یک حس‌گر غیرقابل انکار در دل همه آدم‌ها به تنهایی بهترین گواه ربط داشتن چهره و اندام اشخاص با افکار و باطن آنهاست.

استادان باطنی از قدیم می‌گفتند اگر می‌خواهید بدانید فردی سالم و راستگو و قابل اعتماد است، کافی است به این حس‌گر درون دلتان اعتماد کنید و بدون قضاوت و پیشداوری فقط به چهره و حتی تصویر او خیره شوید. اگر در فضای زیر قفسه‌سینه و بالای ناف یعنی همان جایی که شبکه خورشیدی نام دارد حالت دل‌آشوبی و ناراحتی حس کردید و از دیدن چهره آن شخص خاص، حس و حال ناخوشی به شما دست داد، شک نکنید که آن شخص همان چیزی است که حس می‌کنید. یعنی موجودی ناخوشایند. اما برعکس وقتی با نظر انداختن در چهره کسی آرامش یافتید و بدون اینکه با آن شخص همنشین باشید احساس کردید که می‌توانید به او اعتماد کنید، تردید نداشته باشید که دلتان درست گواهی می‌دهد. البته همه اینها به شرطی است که در حالت بدون پیشداوری اولیه و ذهن خالی از قضاوت قرار داشته باشید که معمولا کم نصیب انسان می‌شود.
نسل جدید شیفته زیبایی و زیباتر جلوه کردن است. باید هم اینگونه باشد. در فرهنگ ما این جمله معروف است که خدا زیباست و زیبایی را هم دوست دارد. اما نکته اینجاست که منظور از این زیبایی فقط زیبایی جسمی نیست و زیبایی اصلی متعلق به فکر و ذهن و روح است که نقش اصلی را در زیبانمایی و اثرگذاری چهره و ظاهر اشخاص به عهده دارد. متاسفانه خیلی‌ها از این نکته ظریف غافلند و بی‌اعتنا به آن، تمام تلاش شبانه‌روزی خود را صرف زیباسازی جسم مادی خود می‌کنند. آنها بهترین و زیباترین لباس‌ها را برای خود می‌خرند؛ از مرغوب‌ترین مواد و لوازم بهداشتی و آرایشی استفاده می‌کنند و خلاصه به هر شیوه‌ای تلاش می‌کنند تا همان چیزی را که هستند به زیباترین و بهترین شکل نمایش دهند. اما همین افراد در کمال حیرت متوجه می‌شوند که در قیاس با معمولی‌ترین آدم‌ها جذابیت زیادی ندارند و انسان‌ها از بودن با آنها احساس آرامش و شادی نمی‌کنند و اگر اجبار جایگاه برتر و زور و قدرت و پول بیشتر آنها نباشد اکثر اطرافیانشان سعی می‌کنند به بهانه‌ای خود را از آنها خلاص کنند و فاصله بگیرند. برعکس آنها خیلی از آدم‌های معمولی با وجود سادگی و معمولی بودن، فوق‌العاده آرام‌بخش و دوست‌داشتنی‌اند و هر جا که هستند اطرافیان سعی می‌کنند به شکلی سر صحبت را با آنها باز کنند و تقریبا تمام افراد چه خوب و چه بد، برای دوستی با ایشان سر و دست می‌شکنند. در حقیقت تفاوت جذابیت آدم‌ها نه در زیبایی جسم مادی آنها بلکه در زیبایی باطن و فکر و روان آرام آنهاست. هر چه شخص فرهیخته‌تر و خردمندتر و خوش‌فکرتر باشد، صرف‌نظر از اینکه شکل و فرم و استخوانبندی چهره و اندامش چه باشد، نگاه و رفتار و حرکات و سکناتش دلنشین‌تر و جذاب‌تر است. اگر درخت از ریشه‌اش آب می‌خورد چهره و رنگ رخسار انسان هم از باطن و ضمیر او خبر می‌دهد. وقتی فرد دایما افکار منفی و ناخوشایند را به ذهن خود راه می‌دهد، جسم او بلافاصله شروع به هم‌شکلی با این افکار می‌کند و بلافاصله چشمان و نگاه و حرکات عضلات سر و صورت و اندام فرد این افکار را به شکلی کاملا مشخص و محسوس نمایان می‌سازد. اگر به چهره آدم‌های فریبکار و متقلب و به اصطلاح بدجنس دقت کنید به راحتی می‌توانید این انعکاس سریع و بی‌واسطه باطن و درون این اشخاص را در آیینه جسمشان مشاهده کنید. نیازی به سند و مدرک هم نیست. فقط کافی است به زبان جسم و بدن او دقت کنید. خواهید دید که آنها بی‌آنکه حتی یک کلمه حرف بزنند در حال لو دادن افکارشان هستند.
برعکس کسی که ظاهر و باطنش یکی است و صداقت و درست‌اندیشی مرام اوست، وقتی به انسان نگاه می‌کند، صافی و پاکدامنی‌اش به راحتی در دل انسان راه می‌یابد و پاکیزگی روح و ذهنش بلافاصله در نگاه و چهره‌اش منعکس می‌شود و همه آدم‌ها حتی همان اشخاص بداندیش نیز به صداقت و راست‌کرداری آنها گواهی می‌دهند. برای زیبا شدن موازی زیباسازی جسم باید مواظب فکر و ذهن و روحمان هم باشیم و اجازه ندهیم که افکار نازیبا و ناخوش حتی لحظه‌ای به ذهنمان راه یابند. شاید به ظاهر چنین به نظر برسد که چاردیواری ذهن ما خصوصی و متعلق به خودمان است، اما باید بدانیم که واقعیت چیز دیگری است و ارتباطی نامریی بین جسم و ذهن برقرار است که بلافاصله انعکاس افکار را در بدن ما و به خصوص چهره ما ظاهر می‌سازد. به همین خاطر اگر می‌خواهید در تمام طول شبانه‌روز و عمر خود زیبا و دوست‌داشتنی و دلنشین باشید، اکیدا توصیه می‌کنیم به شدت مواظب افکار خود باشید. چرا که همیشه:"رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر ضمیر" و آن زیبایی که خدا بیشتر دوست می‌دارد زیبایی باطن و درونی اسj.

برگرفته از:http://www.movafaghiat.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد